Este o structura cu specific in organizarea procedurilor bugetare, financiare, salarizare, normare, de achizitii publice si a contractelor de prestari servicii, a contractelor de lucrari, a contractelor de furnizare, solutionarea sesizarilor si petitiilor din partea cetatenilor, de patrimoniu având subordonaţi asupra carora exercită controlul .
Serviciul Economic și Resurse Umane are in subordine 3 compartimente:
1.Compartimentul Salarizare-Normare și Resurse Umane
2.Compartimentul Achiziții-Patrimoniu și Protecția Muncii
3.Compartimentul Relații Publice
Atributiile șefului Serviciului Economic și Resurse Umane sunt:
– Organizează şi conduce activitatea finaciar-contabilă, de Resurse Umane și achiziții
– Elaborarează proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al DADPP Feteşti respectând metodologia legală, antrenând toate serviciile la fundamentarea acestuia şi îl prezintă ordonatorului terţiar de credite în vederea analizării şi aprobării;
– intocmeste situatia centralizata privind estimarea cheltuielilor, in baza solicitarilor inaintate de compartimentele de specialitate, in vederea intocmirii raportului privind rectificarea/suplimentarea bugetului de venituri şi cheltuieli al DADPP Feteşti;
– Introduce în mod cronologic şi sistematic în programul de contabilitate documentele econimico-financiare şi de gestiune a patrimoniului, cu respectarea normelor metodologice ale MFP şi a Legii contabilităţii în vigoare;
– Urmăreşte concordanta soldurilor evidenţei financiar contabile cu extrasele de cont eliberate de Trezoreria Feteşti
– Organizează şi tine evidenţa sintetică şi analitica a cheltuielilor dupa natura lor şi a plăţilor conform cadrului comun al clasificaţie bugetare aplicând normele ALOP – tine evidenţa angajamentelor legale, globale şi urmăreşte parcurgerea tuturor etapelor privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor;
– Organizează şi tine evidenţa contabila a activelor fixe corporale şi necorporale, înregistrând amortizarea lunară a acestora;
– Organizează şi tine evidenţa contabila a obiectelor de inventar;
– Organizează şi propune componenţa comisiei de recepţie a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor achizitionate de instituţie ;
– Asigură aplicarea unor măsuri de bună administrare şi gospodărire a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar şi bunurilor gospodăreşti necesare desfăşurării în condiţii optime a activităţii instituţiei;
– Urmareste realizarea obiectivelor de investitii ale institutiei aprobate prin Hotărâri ale Consiliul Local ;
– Întocmeşte documentaţiile economico-financiare şi de gestiune a patrimoniului pentru verificarea bugetului local şi a bugetului autofinanţate conform prevederilor legale în vigoare şi le prezintă ordonatorului de credite
– Elaborează bilanţul contabil, balata de verificare, execuţia bugetară, în termenele prevăzute de legislaţia în vigoare şi le prezintă directorului spre însuşire
– Urmăreşte încadrarea în plafoanele de cheltuieli şi modul de cheltuire banilor
– Intocmeşte şi transmite situaţiile finaciar-contabile la Ministerul Finanţelor, în conformitate cu Normele Metodologice
– Detine şi utilizează semnătura electronica în vederea utilizării aplicaţiilor ANAF: Forexebug, CAB
– Întocmeşte declaraţia D 100 privind obligaţiile de plată la bugetul de stat şi o depune în format electronic la ANAF;
– Organizează şi ţine evidenţa veniturilor proprii ale instituţiei;
– Asigură stabilirea, încasarea şi urmărirea tarifelor şi taxelor DADPP Feteşti, aprobate de Consiliul Local al Municipiului Feteşti;
– Asigură constituirea garantiilor materiale ale gestionarilor şi actualizează cuantumul acestora, de cate ori este necesar;
– Organizeaza inventarierea patrimoniului public şi privat şi valorificarea acestor inventare cu respectarea prevederilor legale în vogoare;
– Organizează casarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
– Organizează controlul financiar preventiv propriu ce se exercită de către persoane desemnate în acest sens de către conducătorul instituţiei;
– Asigură confidenţialitatea datelor pe care le gestionează la nivelul Serviciului economic, care nu sunt destinate publicităţii prin mass-media
– Asigură indeplinirea măsurilor dispuse de organele de control financiar şi de gestiune abilitate de lege, în termemele fixate de acestea
– Urmăreşte şi răspunde de respectarea şi aplicarea hotărârilor Consiliului Local, a deciziilor directorului şi a celorlalte acte normative în domeniul financiar-contabil
– În exercitarea atributiilor sale, serviciul Contabilitate, Achizitii şi R.U. colaboreaza cu Trezoreria Statului, Primaria Fetesti si cu celelalte servicii din cadrul institutiei, cu alte autoritati si institutii