CAPITOLUL I – DISPOZIŢII GENERALE
Art.1 Regulamentul de organizare şi funcţionare a bazei sportive din municipiul Fetesti, str. Jandarmeriei, denumit în continuare regulament, cuprinde norme privind organizarea şi funcţionarea bazei sportive în conformitate cu OUG 57/2019 privind Codul administrativ şi Legea educaţiei fizice şi a sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.2 Respectarea regulamentului este obligatorie pentru responsabilul bazei sportive, pentru personalul de îngrijire şi curăţenie, pentru profesori, elevi, părinţi, sportivi, spectatori şi orice alte persoane care vin în contact cu funcţionarea bazei sportive.
Art.3 Baza sportiva face parte din domeniul public al municipiului Fetesti.
Art.4 În baza sportiva se vor desfăşura numai activităţi cu caracter sportiv. În mod excepţional, cu aprobarea specială a primarului si, dupa caz, prin Hotarari ale Consiliului Local al municipiului Fetesti, în incinta bazei se pot organiza unele activităţi de interes public.
Art. 5 Obiectivele funcţionării bazei sportive sunt:
a) deservirea unităţilor de învăţământ de pe raza oraşului în realizarea planului-cadru de învăţământ, conform unui orar prestabilit, precum şi desfăşurarea unor competiţii sportive şcolare de interes local, judeţean sau naţional.
b) deservirea activităţilor în interesul comunităţii, aprobate de comisia de specialitate din cadrul Consiliului local al municipiului Fetesti şi avizate de primar.
c) sprijinirea activităţii cluburilor şi asociaţiilor sportive înregistrate pe teritoriul municipiului Fetesti, în procesul de educaţie şi formare sportivă a tineretului
d) în perioadele rămase neacoperite de activităţile menţionate la lit. a, b, şi c ale prezentului articol, baza sportiva va funcţiona pentru deservirea, conform planificării, a cerinţelor ocazionale ale sportului de masă.
În acest caz se va percepe o taxă de utilizare a sălii de sport, taxa ce va fi supusa aprobarii Consiliului Local Fetesti.
Planificarea, denumită în continuare orar de funcţionare, se va întocmi de administratorul sălii de sport de comun acord cu solicitanţii.
CAPITOLUL II – ADMINISTRAREA BAZEI SPORTIVE
Art. 6 Administrarea şi asigurarea cadrului necesar în vederea desfăşurării în bune condiţii a activităţilor specifice bazei sportive se face de către Directia de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti prin Serviciul Administrare Parcuri, Spatii Verzi, Baze Sportive si de Agrement, unitate din subordinea Consiliului Local Fetesti.
În acest sens, prin hotararea Consiliului Local Fetesti, primarul municipiului Fetesti, va dispune exclusivitatea administrarii bazei sportive catre Directia de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti .
Art. 7 Directorul Directiei de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti prin Serviciul Administrare Parcuri, Spatii Verzi, Baze Sportive si de Agrement, va desemna personalul responsabil cu administrarea bazei sportive şi personalul de îngrijire şi curăţenie.
Art. 8 Toate activităţile desfăşurate în baza sportiva vor fi coordonate şi controlate de către persoana responsabilă cu administrarea bazei sportive, împuternicită prin decizia directorului Directiei de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti
Art. 9 Persoana responsabilă cu administrarea bazei sportive îşi exercită activitatea în conformitate cu fişa postului, întocmită de seful Serviciului Administrare Parcuri, Spatii Verzi, Baze Sportive si de Agrement din cadrul Directiei de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti, în baza legislaţiei în vigoare şi a prezentului regulament.
Art. 10 Persoana responsabilă cu administrarea bazei sportive răspunde de:
a) gestionarea inventarului bazei sportive
b) folosirea eficientă şi în conformitate cu prezentul regulament, anexelor, şi materialelor din dotare
c) respectarea programului de lucru şi a orarului în baza sportiva
d) respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare şi a prezentului regulament de către utilizatori
e) respectarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor, a normelor de protecţia muncii
f) achiziţionarea materialelor necesare bunei funcţionări în baza
g) gestionarea timpului de lucru a personalului de îngrijire şi deservire din subordine h) completarea la timp a documentaţiei bazei sportive (orarul sălii, registrul de evidenţă, inventarul, procesele verbale de predare-primire, fişele de protecţia muncii şi P.S.I., rapoarte de activitate la solicitarea primarului, alte documente în conformitate cu legislaţia în vigoare).
Art. 11 Îndatoririle persoanei responsabile cu administrarea bazei sportive sunt:
a) asigurarea funcţionării bazei sportive, a anexelor, a materialelor, aparatelor şi a mijloacelor din dotare
b) întocmirea, afişarea şi respectarea orarului
c)întocmirea şi semnarea proceselor-verbale de predare-preluare a bazei, cu profesorii de educaţie fizică şi reprezentanţii utilizatorilor
d) asigurarea materialelor şi mijloacelor necesare funcţionării bazei
e) asigurarea condiţiilor de protecţia muncii, PSI, şi cele prevăzute de prezentul regulament
f) publicarea către utilizatori a prevederilor normelor de protecţia munci, PSI şi a celor ale prezentului regulament
g)constatarea producerii pagubelor şi stricăciunilor, identificarea autorilor şi solicitarea remedierii acestora către cei care le-au produs
h) completarea la timp a registrului de evidenţă, a proceselor verbale de predare-primire şi a celorlalte documente prevăzute de art. 10, lit. h) din prezentul regulament
i) coordonarea şi controlul activităţii personalului de îngrijire şi de deservire din subordine
j) participarea activă la organizarea unor programe, concursuri şi competiţii sportive la care este solicitat de către Consiliul local sau Primăria municipiului Fetesti
k) loialitate faţă de locul de muncă,
l) păstrarea secretului de serviciu
m) interesul pentru o muncă de calitate
n întocmirea de rapoarte de activitate la solicitarea primarului
o) alte atribuţii cu care este însărcinat în scris sau verbal de către directorul DADPP si/sau primarul municipiului Fetesti
Art. 12 Îndatoririle ce cad în sarcina Directiei de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti sunt:
a) participă la elaborarea coordonarea bugetului alocat pentru dezvoltarea, funcţionarea şi întreţinerea sălii de sport
b) îndrumă, coordonează, realizează şi controlează activităţile administrativ-gospodăreşti desfăşurate în vederea bunei funcţionări
c) solicită Consiliului local sau Primăriei municipiului Fetesti, aprobarea acelor cheltuieli care vizează conservarea patrimoniului, modernizarea bazei materiale, reparaţii şi păstrarea funcţionalităţii
d) supraveghează şi controlează direct sau indirect, prin delegat, toate activităţile care se desfăşoară în incinta bazei
e) participă direct la elaborarea fişei postului şi la evaluarea personalului angajat de întreţinere şi deservire din subordine
f) încheie contracte tip abonament lunar de chirie pentru activităţile sportive de masă
Art. 13 Drepturile persoanei responsabile cu administrarea bazei sportive sunt:
a) cele prevăzute în contractul individual de muncă şi de legislaţia în vigoare din domeniu b) controlul şi evaluarea tuturor activităţilor desfăşurate în baza
c) eliminarea din baza a persoanelor, echipelor şi utilizatorilor care nu respectă legislaţia în vigoare şi prevederile prezentului regulament
Art. 14 Programul de lucru al persoanei responsabile cu administrarea bazei sportive este conform fişei postului şi a orarului de funcţionare. În absenţa sa, seful Serviciului Administrare Parcuri, Spatii Verzi, Baze Sportive din cadrul DADPP Fetesti va desemna alta persoana responsabilă cu administrarea bazei sportive, în scris sau verbal, pentru asigurarea funcţionării sălii.
Delegatul va răspunde de inventarul bazei sportive, de respectarea orarului de funcţionare şi a prevederilor prezentului regulament.
CAPITOLUL III – PERSONALUL DE ÎNGRIJIRE ŞI DESERVIRE
Art. 15 Personalul de îngrijire şi deservire este în subordinea directă a persoanei responsabile cu administrarea bazei sportive.
Art. 16 Responsabilităţile, îndatoririle şi drepturile personalului de îngrijire şi deservire sunt prevăzute în contractul individual de muncă şi fişa postului.
Art. 17 Programul de lucru al personalului de îngrijire şi deservire este de 40 ore/săptămână, programat de persoana responsabilă cu administrarea bazei sportive, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
CAPITOLUL IV – ORARUL DE FUNCŢIONARE A BAZEI SPORTIVE
Art. 18 Orarul de funcţionare va fi întocmit, prin acordul comun cu solicitanţii prin grija administratorului bazei sportive.
Terenul sintetic nr. 1
Poate fi folosit saptamanal intre orele 08.00-22.00 pentru sportul de masa in functie de solicitari, activitati pentru care se vor achita tarifele stabilite de Consiliul Local.
Terenul sintetic nr. 2
a) va funcţiona zilnic între orele 8,00 – 22,00
b) programarea competiţiilor sportive şcolare cu caracter local, sectorial, judeţean, zonal sau naţional
c) în zilele de şcoală, între orele 8,00 – 16,00, în mod prioritar se vor desfăşura orele de educaţie fizică şi activităţi sportive şcolare, conform orarului prestabilit
d) în zilele de lucru, între orele 16,00 – 20,00, în mod prioritar, se vor programa activităţile cluburilor şi asociaţiilor sportive de pe raza municipiului Fetesti
e) cadrele didactice şi antrenorii care desfăşoară activităţi în baza sportiva, pe perioada activităţii răspund de: păstrarea funcţionalităţii bazei, a anexelor, a aparatelor şi mijloacelor din dotare, de respectarea de către elevi şi sportivi a prevederilor prezentului regulament, a normelor legale în vigoare de etică şi conduită socială
f) în orele rămase neacoperite de activităţile prevăzute de lit. b, c şi d ale prezentului articol, baza sportiva şi anexele se pot da în folosinţă pentru sportul de masă, în funcţie de solicitări, activităţi pentru care se vor percepe taxe de utilizare
g) în zilele de luni – vineri, între orele 18,00 – 22,00, sâmbăta şi duminica între orele 8,00 – 22,00, se vor programa cu prioritate activităţi sportive de masă (fotbal, tenis de masă, tenis de câmp, gimnastică sportivă, de întreţinere sau de recuperare, ş.a.) pentru care se vor percepe taxe de utilizare . Includerea ulterioară întocmirii orarului de funcţionare a unei activităţi este posibilă numai în orele neacoperite de alte activităţi, programate în baza înţelegerii comune cu solicitantul. Această activitate, imediat după fixarea ei, va fi trecută în orarul de funcţionare al săptămânii respective şi va fi afişat. Modificarea orarului, reprogramarea unor activităţi se poate realiza de comun acord cu solicitantul în cauză, cu condiţia neafectării altor activităţi programate în prealabil.
Sala se sport
Va functiona dupa aceleasi reguli privind competitiile sportive ale terenului sintetic nr. 2.
Art. 19 Orarul de funcţionare stabilit şi afişat are caracter obligatoriu şi trebuie respectat de către persoanele care utilizează baza sportiva, indiferent de statutul lor în acest domeniu.
Orarul de functionare poate fi modificat de catre conducerea DADPP Fetesti.
CAPITOLUL V – CONDIŢIILE DE UTILIZARE A BAZEI SPORTIVE
Art. 20 Baza sportiva poate fi utilizată, conform orarului de funcţionare, pentru desfăşurarea activităţilor sportive de către următoarele categorii de persoane:
a) preşcolarii şi elevii din sistemul de învăţământ şi de educaţie
b) sportivii asociaţiilor şi cluburilor sportive înregistrate
c) asociaţii nonguvernamentale care funcţionează pe teritoriul municipiului Fetesti
d) persoane fizice şi juridice din oraş.
Art. 21 Utilizatorii prevăzuţi la art. 20 lit. a) şi b) din prezentul regulament, au acces în baza numai în prezenţa cadrului didactic sau a antrenorului.
În aceste situaţii, cadrele didactice şi antrenorii răspund de acţiunile şi faptele acestora. Utilizatorii prevăzuţi la art. 20 lit. c) şi d) din prezentul regulament, au acces în baza numai dacă prezintă chitanţa de achitare a taxei de utilizare, aprobarea primarului sau imputernicitului acestuia sau achită persoanei desemnate cu administrarea bazei sportive contravaloarea taxei de utilizare.
Solicitanţii prevăzuţi la art. 20 lit. c) şi d) din prezentul regulament vor întocmi un tabel nominal cu membrii echipelor care vor participa la activităţile sportive (maxim 30 persoane).
Art. 22 Taxele de utilizare sunt:
1.Pentru utilizarea salii de sport:
-se stabilesc anual prin Hotarare a Consiliului Local al municipiului Fetesti.
- Pentru utilizarea celor doua terenuri sintetice tarifele:
-se stabilesc annual prin Hotarare a Consiliului Local al municipiului Fetesti.
Art. 23 Utilizatorii, indiferent de statutul lor (elevi, cadre didactice, antrenori, sportivi de
performanţă sau de masă, spectatori) sunt obligaţi:
a) să respecte prevederile legale în vigoare, normele de conduită şi etică socială şi prevederile prezentului regulament
b) să respecte întocmai orarul de funcţionare a bazei
c) să folosească echipamentul curat şi adecvat activităţii, cu utilizare exclusiv în acest sens
d) să folosească baza sportiva, anexele şi dotările în conformitate cu destinaţia lor
e)să nu perturbe activităţile celorlalţi utilizatori.
Art. 24 Fumatul şi consumul băuturilor alcoolice în baza sportiva şi anexele acesteia sunt strict interzise.
Art. 25 Accesul persoanelor în stare de ebrietate în baza sportiva şi anexele acesteia este strict interzis.
Art. 26 Accesul publicului în baza sportiva este permis numai pe intrarea principală, până la gardul de protecţie, doar cu acceptul celui ce utilizează baza sportiva.
Art.27 Accesul utilizatorilor in baza sportiva se face pe intrarea principala spre vestiare .
CAPITOLUL VI – DISPOZIŢII FINALE
Art. 28 Prezentul regulament intră în vigoare o dată cu aprobarea lui prin hotărâre a Consiliului Local al municipiului Fetesti.
Art. 29 Taxele de utilizare pot fi revizuite şi modificate prin hotărâre a Consiliului Local al municipiului Fetesti şi vor face parte integrantă din prezentul regulament.
Sumele incasate se vor constitui venituri in bugetul DADPP Fetesti si vor fi cheltuite cu aceiasi destinatie pentru administrarea bazei sportive.
Art. 30 Modificarea prezentului regulament se poate face ori de câte ori se consideră necesar.
Art. 31 Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului regulament se încredinţează spre administrare Directiei de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti, baza sportiva din municipiul Fetesti, str. Jandarmeriei nr. 15-17.