Regulament privind activitatile de taiere, transport si valorificare a lemnului rezultat  din  spatiile verzi si alte terenuri din afara fondului forestier national situate  in intravilanul Municipiului Fetesti

I.Scopul Regulamentului

Art.1.Prezentul regulament reglementeaza conditiile de autorizare si modul de derulare a activitatilor de taiere, transport si valorificare a lemnului rezultat prin actiuni specifice de taiere si/sau interventii cu taieri de orice fel in coroana arborilor/arbustilor existenti pe terenuri apartinand domeniului public constituite in spatii spatii verzi sau pe alte tipuri de terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national situate in intravilanul Municipiului Fetesti

Art.2.Spaţiile verzi sunt definite, conform art.3 din Legea 24/2007 privind reglementarea si administrarea spatiilor verzi din intravilanul localitatilor si sunt identificate ca fiind:
a)spaţii verzi publice cu acces nelimitat: parcuri, grădini, scuaruri, fâşii plantate;
b)spaţii verzi publice de folosinţă specializată:
1.grădini botanice şi zoologice, muzee în aer liber, parcuri expoziţionale, zone ambientale şi de agrement pentru animalele dresate în spectacolele de circ;
2.cele aferente dotărilor publice: creşe, grădiniţe, şcoli, unităţi sanitare sau de protecţie socială, instituţii, edificii de cult, cimitire;
3.baze sau parcuri sportive pentru practicarea sportului de performanţă;
c)spaţii verzi pentru agrement: baze de agrement, poli de agrement, complexuri şi baze sportive;
d)spaţii verzi pentru protecţia lacurilor şi cursurilor de apă;
e)culoare de protecţie faţă de infrastructura tehnică;
f)păduri de agrement.
g)pepiniere şi sere.

Art.3.(1)Proprietarii, administratorii/detinatorii cu orice titlu de spaţii verzi cu arbori şi arbuşti sau a altor terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national din intravilanul Municipiului Fetesti sunt obligaţi să realizeze măsurile de întreţinere a acestora.
(2) Proprietarii şi administratorii de spaţii verzi sau a altor terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national sunt obligaţi să asigure măsurile privind siguranţa persoanelor care pot fi afectate de ruperile şi desprinderile arborilor şi elementelor acestora, ca urmare a gradului de îmbătrânire avansat sau a stării fitosanitare precare.
(3)Asigurarea măsurilor privind siguranţa persoanelor/bunurilor care pot fi afectate de ruperile şi desprinderile arborilor şi elementelor acestora, ca urmare a gradului de îmbătrânire avansat sau a stării fitosanitare precare, revine, după caz:
a)Municipiului Fetesti, prin structurile de specialitate din cadrul Primariei Municipiului Fetesti pentru spatiile verzi aflate pe domeniul public sau privat al Municipiului Fetestisi care nu se afla in administrarea/folosinta unor institutii publice si/sau societati comerciale subordonate Consilului Local al Municipiului Fetesti
b)Institutiilor publice si/sau societatilor comerciale subordonate Consilului Local al Municipiului Fetesti, pentru spatiile verzi aflate pe domeniul public sau privat al Municipiului Fetesti si care se afla in administrarea/folosinta acestora.
c)Persoanelor fizice si juridice care detin/administreaza/folosesc terenuri pe care se gasesc arbori si/sau arbusti.

II.Proceduri de solicitare/verificare / emitere a autorizatiilor de taiere si de solicitare /obtinere a altor avize legale obligatorii pentru executarea lucrarilor de taiere arbori si/sau de interventie in coroana arborilor si arbustilor

Art.4(1)Toate lucrarile de taiere si/sau intervenţiile de orice fel în coroana arborilor şi arbuştilor amplasati in spatii verzi sau pe alte terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national apartinand persoanelor fizice sau juridice in intravilanul Municipiului Fetesti se fac în condiţiile legii, după solicitarea si obţinerea autorizaţiei de taiere eliberate de către Directia de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti (DADPP Fetesti), unitate in subordonarea Primăriei Municipiului Fetesti si cu respectarea prevederilor autorizatiei de taiere.
(2) Autorizatia de taiere emisa este in conformitate cu modelul prevazut in Anexa 1 la prezentul Regulament .

Art.5.(1) Solicitarea/obtinerea autorizarii lucrarilor de taiere de arbori /arbusti si/sau pentru interventii cu taieri de orice fel in coroana arborilor amplasati in spatii verzi sau pe alte terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national din intravilanul Municipiului Fetesti se va realiza in conditiile conformarii urmatoarelor prevederi :
a)Solicitantul va depune cererea pentru autorizarea lucrarilor, formular tipizat conform Anexa 2 la prezentul Regulament (formular care se gaseste la sediul DADPP Fetesti si pe site-ul DADPP Fetesti) la Registratura DADPP Fetesti, precizind motivele pentru care solicita tăierea si/sau interventii cu taieri de orice fel in coroana arborilor.
b)Solicitantul va anexa la solicitare o declaratie, formular tIpizat conform Anexa 3 la Regulament (formular care se gaseste la sediul DADPP Fetesti), prin care se obligă la plantarea a minimum 3 (trei) arbori cu indeplinirea cerintelor precizate la lit.h .
c)Solicitările cetăţenilor, atunci când aceştia fac parte dintr-o asociaţie de proprietari, privind propunerile de tăiere si/sau interventii cu taieri de orice fel in coroana arborilor în cvartalele de locuit se vor înainta Asociaţiilor de proprietari sau locatari din care fac parte, pentru avizare, urmând a fi transmise Primariei Fetesti sau DADPP Fetesti ;
d)Cererile solicitanţilor, privind autorizarea lucrarilor de taieri de arbori/arbusti si/sau interventiile cu taieri de orice fel in coroana arborilor, vor fi evaluate in teren, pe amplasamentul arborilor/arbustilor pentru care se formuleaza solicitarea, de către personalul de specialitate din cadrul DADPP Fetesti in cel mult 3 zile de la data inregistrarii solicitarii.
e)In cazul unei situatii de risc iminent, privind siguranţa persoanelor/ bunurilor de orice fel care pot fi afectate de ruperile şi desprinderile arborilor şi elementelor acestora, ca urmare a gradului de îmbătrânire avansat sau a stării fitosanitare precare, verificarea se face in aceeasi zi in care solicitarea a fost repartizata structurii de specialitate din cadrul Primariei Municipiului Fetesti
f)Solicitanţii au obligaţia de a executa lucrările de plantare,asumate potrivit lit.b), în campania de plantari imediat următoare depunerii solicitării de tăiere, corelat cu perioada executarii lucrarilor de taiere aprobate,respectiv în campania de plantări din primăvară(15 martie-30 aprilie) şi toamnă(15 octombrie-30 noiembrie) pe amplasamentele specificate de către Primăria Municipiului Fetesti prin serviciul specializat, in autorizatia de taiere.
g)Solicitanţii au obligaţia de a depune o notificare in scris, inregistrata la Registratura DADPP Fetesti cu cel putin 3 zile inaintea activitatii de plantare, in vederea participarii unui reprezentant al DADPP Fetesti pentru confirmarea (inclusiv prin fotografierea arborilor plantati) calitatii materialului plantat si receptionarea lucrarii.;
h)Arborii care urmeaza sa fie plantati vor fi din speciile: Acer (artar, paltin), Betula (mesteacan), Catalpa (catalpa), Celtis (sambovina), Fagus (fag), Fraxinus (frasin), Quercus(stejar), Platanus Acerifolia (platan), Sorbus Aucuparia (scorus), Crataegus Laevigata (paducel), etc si vor avea urmatoarele caracteristici: circumferinta de min 12 cm la inaltimea de 1 m de la colet (sol), inaltimea de minim 4 (patru metri) prevazuti cu balot de pamant, tulpina arborilor sa fie dreapta si nedeteriorata, sa nu prezinte ramuri rupte.
i)Alegerea speciilor de arbori se va realiza de catre reprezentatul DADPP Fetesti, in functie de specificul fiecarui amplasament si in functie de vegetatia existenta in zona, acest aspect fiind consemnat in continutul autorizatiei de taiere.
j)Arborii care urmeaza sa fie plantati de catre solicitanti vor fi achizitionati de la societatile comerciale de profil, pe cheltuiala proprie, respectand cerintele specificate la art.5 lit g si h din prezentul regulament.
(2)Neconformarea la prevederile specificate la art.5(1)lit.f) atrage răspunderea materială a solicitanţilor, valoarea materialului necesar pentru plantat şi a manoperei aferente fiind suportată de către aceştia, ca obligaţie de plată la bugetul local.
(3)In situatia specificata la art.3 alin 3 lit.a) din prezentul regulament, personalul de specialitate din cadrul DADPP Fetesti are obligatia sa întocmeasca programul de tăieri/ interventii cu taieri de orice fel in coroana arborilor, în ordinea urgenţelor stabilite in functie de riscul privind siguranţa persoanelor /bunurilor de orice fel care pot fi afectate de ruperile şi desprinderile arborilor şi elementelor acestora, ca urmare a gradului de îmbătrânire avansat sau a stării fitosanitare precare.
(4)Reprezentantul DADPP Fetesti va fotografia arborii /arbustii, pe fiecare amplasament verificat, pentru solutionarea cererilor de taiere arbori/arbustii si/sau pentru interventii cu taieri de orice fel in coroana arborilor.

Art.6 Deciziile Primariei Municipiului Fetesti, de autorizare a lucrarilor de tăiere a arborilor sănătoşi din spaţiile verzi din intravilanul Municipiul Fetesti, se pun în aplicare numai după obţinerea avizului emis de Agenţia pentru Protecţia Mediului Ialomita :
a)Prin grija structurii de specialitate emitenta a autorizatiei de taiere din cadrul Primariei Municipiului Fetesti pentru arborii/arbustii care se gasesc in spatii verzi/alte terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national apartinand domeniului public al Municipiului Fetesti si care nu se afla in administrarea/folosinta unor institutii publice si/sau societati comerciale subordonate Consilului Local al Municipiului Fetesti
b)Prin grija entitatii care administreaza/are in folosinta terenul pe care il administreaza /detine/foloseste cu orice titlu si pe care se gasesc arborii in cauza,în baza autorizaţiei de tăiere emise de Primaria Municipiului Fetesti prin DADPP Fetesti .
c)Prin grija detinatorilor de teren pentru arbori amplasati pe terenuri in intravilanul Municipiului Fetesti pe care le detin/folosesc persoanele fizice şi juridice, după obţinerea autorizatiei eliberate de Primăria Municipiului Fetesti prin DADPP Fetesti.
d)In cazul in care necesitatea taierii arborilor sanatosi din spatiile verzi sau de pe alte terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national in intravilanul Municipiului Fetesti este determinata de realizarea unor lucrari la obiective de investitii sau lucrari de intretinere/reparatii de orice fel, obligatia solicitarii si obtinerii avizului emis de Agenţia pentru Protecţia Mediului Ialomita revine, in baza autorizatiei de taiere, structurilor functionale din cadrul Primariei Fetesti sau institutiei publice/societatii comerciale subordonate Consiliului Local al Municipiului Fetesti, persoanelor fizice, persoanelor juridice care deruleaza lucrarile ce fac necesara taierea arborilor sanatosi.

Art.7.In cazul nucului si a castanului comestibil, indiferent ca arborii sunt sanatosi sau uscati, punerea in aplicare a deciziei de taiere se face numai după obţinerea avizului dat de Direcţia pentru Agricultură Ialomita astfel:
(a)Solicitarea avizului emis de Direcţia pentru Agricultură Ialomita revine in temeiul cererii formulate de solicitanti in conditiile art.5 se realizeaza de catre structura de specialitate emitenta a autorizatiei de taiere din cadrul Primariei Municipiului Fetesti
(b)Transmiterea catre solicitant a autorizatiei de taiere se realizeaza doar dupa primirea avizului Direcţia pentru Agricultură Ialomita .

Art.8.Vegetaţia forestieră din spatiile verzi sau de pe alte terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier naţional, indiferent de tipul proprietatii situate in intravilanul Municipiului Fetesti, este supusă normelor tehnice silvice privind evaluarea masei lemnoase şi reglementărilor privind circulaţia materialului lemnos, activitati pentru care atributiile legale revin structurilor silvice teritoriale abilitate.

Art.9.(1)Pentru spatiile verzi din intravilanul Municipiului Fetesti sau alte terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national, care nu se afla in administrarea/folosinta altor institutii publice/societati comerciale subordonate consiliului local, a altor persoane fizice sau persoane juridice ,in intravilanul Municipiului Fetesti, lucrarile de taiere a arborilor /arbustilor vor fi executate, prin grija structurii specializate din Primaria Municipiului Fetesti, cu realizarea evaluarii masei lemnoase si in conditiile detinerii documentatiei doveditoare privind pretul stabilit al acesteia.
(2)Evaluarea masei lemnoase se realizeaza, prin grija structurii specializate din cadrul Primariei Municipiului Fetesti, de catre structurile silvice teritoriale abilitate legal pentru aceste activitati, in baza contractelor incheiate in acest sens.
(3)In cazul in care necesitatea taierii arborilor /arbustilor din spatiile verzi sau de pe alte terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national in intravilanul Municipiului Fetesti este determinata de realizarea unor lucrari la obiective de investitii sau lucrari de intretinere /reparatii de orice fel, obligatiile solicitarii si obtinerii evaluarii masei lemnoase, revin structurilor functionale din cadrul Primariei Fetesti sau institutiei publice/societatii comerciale subordonate Consiliului Local al Municipiului Fetesti, persoanelor fizice, persoanelor juridice care deruleaza lucrarile ce fac necesara taierea arborilor.

Art.10.(1)Lucrările de taiere si/sau interventiile cu taieri de orice fel in coroana arborilor din spatiile verzi sau de pe alte terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national, lucrari executate potrivit art.3(1)vor fi executate:
a) Prin grija structurilor de specialitate ale administraţiei publice locale, potrivit contractelor incheiate in acest scop cu operatori autorizati (daca este cazul) pentru astfel de lucrari si in limita fondurilor bugetare alocate anual cu aceasta destinatie in bugetul local al Municipiului Fetesti pentru arborii /arbustii care se gasesc in spatii verzi/alte terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national apartinand domeniului public al Municipiului Fetesti si care nu se afla in administrarea/folosinta unor institutii publice si/sau societati comerciale subordonate Consilului Local al Municipiului
b)Prin grija si pe cheltuiala institutiei publice/societatii comerciale subordonate ConsiliuluiLocal care administreaza/are in folosinta terenul domeniu public in intravilanul Municipiului Fetesti pe care se gasesc arborii in cauza, prin operatori autorizati pentru astfel de lucrari ,în baza autorizaţiei de tăiere emise de Primaria Municipiului Fetesti prin structurile specializate ,cu respectarea tuturor prevederilor legale aplicabile.
c)Prin grija si pe cheltuiala detinatorilor de teren aferente spatiilor verzi sau altor terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national pentru lucrările de taiere si interventiile cu taieri de orice fel in coroana arborilor amplasati pe aceste terenuri in intravilanul Municipiului Fetesti, după obţinerea autorizatiei scrise şi prealabile eliberate de Primăria Municipiului Fetesti prin DADPP Fetesti, cu respectarea prevederilor legale privind vegetatia forestiera din afara fondului forestier national si a celorlalte prevederi legale aplicabile
(2)Pentru situatia in care sunt aplicabile prevederile art3 alin 3 lit.a) din prezentul Regulament, personalul de specialitate din cadrul Primariei Municipiului Fetesti are obligatia sa întocmeasca programul de tăieri/ interventii cu taieri de orice fel in coroana arborilor, în ordinea urgenţelor stabilite in functie de riscul privind siguranţa persoanelor /bunurilor de orice fel care pot fi afectate de ruperile şi desprinderile arborilor şi elementelor acestora, ca urmare a gradului de îmbătrânire avansat sau a stării fitosanitare precare.
(3)Reprezentantul DADPP Fetesti va fotografia arborii /arbustii, pe fiecare amplasament verificat pentru solutionarea cererilor de taiere arbori/arbustii si/sau pentru interventii cu taieri de orice fel in coroana arborilor.

IV.Executarea lucrarilor de taiere arbori si/sau de interventie in coroana arborilor si arbustilor

Art.11.(1)Taierile de arbori si arbusti din intravilanul Municipiului Fetesti se executa in urmatoarele situatiii:
a)Arborele/arbustul este uscat ori prezinta un grad ridicat de uscare sau se afla in stare fiziologica puternic degradata;
b)Arborele are varsta biologica inaintata si/sau prezinta pericol privind siguranţa persoanelor/bunurilor de orice fel care pot fi afectate de ruperile şi desprinderile arborilor şi elementelor acestora, ca urmare a gradului de îmbătrânire avansat sau a stării fitosanitare precare, prezentand un grad ridicat de risc in cazul unor fenomene meteorologice extreme(vant puternic, furtuna, inundatii,etc);
c)Arborele/arbustul este inclinat, fara semn de reechilibrare, prezentand pericol de prabusire si, implicit, riscul producerii unor accidente sau pagube materiale, pe fondul unor fenomene meteo extreme;
d)Sistemul radicular al arborelui afecteaza retelele tehnico-edilitare subterane sau fundatiile unor constructii;
e)Arborele/arbustul este situat pe amplasamentul unei viitoare constructii pentru care s-a obtinut autorizare de construire, in conditiile legii;
f)Arborele/arbustul afecteaza fatada cladirilor de locuinte sau ale cladirilor in care se desfasoara activitati administrative ori comerciale si creeaza in mod evident neajunsuri persoanelor care locuiesc sau, dupa caz, desfasoara activitati in acestea;
g)Riscuri privind integritatea bunurilor mobile si imobile, siguranta cetatenilor si privind siguranta circulatiei generate de fenomene meteorologice extreme si /sau orice alte situatii de urgenta ,inclusiv accidente care genereaza riscuri privind stabilitatea arborilor.
(2)Taierile de arbori care au loc in conformitate cu cele precizate la alin.1 lit.g) din prezentul Regulament, nu se supun prevederilor art.8 din Regulament, cu urmatoarele precizari:
a)Volumul de masa lemnoasa rezultat din taiere arbori se estimeaza de catre operatorul autorizat si reprezentantul Primariei Municipiului Fetesti .
b)Autorizatia de taiere se emite de catre Primaria Municipiului Fetesti prin DADPP Fetesti in prima zi lucratoare dupa ziua in care s-a efectuat taierea potrivit alin.1 lit.g)
c)Masa lemnoasa rezultata din taierile executate potrivit alin.1 lit g) se preda administratorului platformei de stocare provizorie, in volumul stabilit in conditiile alin.2 lit.a)

Art.12.Lucrările necesar a fi realizate în zonele verzi si care implică săpături in scopul întreţinerii/repararii/înlocuirii de retele edilitare sau realizarea altor obiective de investitii noi şi care impun şi tăieri de arbori /arbuşti, vor putea fi executate numai după obţinerea autorizaţiei de tăiere, administratorii/detinatorii retelelor vor fi obligaţi să refacă suprafaţa afectată, inclusiv replantările de arbori într-o măsură în care să compenseze masa foliară distrusă cu ocazia lucrărilor, cu aplicarea prevederilor art.5 alin 1 si 2 din prezentul Regulament.

Art.13.Interventiile cu taieri de orice fel in coroana arborilor si arbustilor sanatosi situati in spatii verzi din intravilanul Municipiului Fetesti se executa numai in perioadele optime, potrivit art.14, pentru:
a)inaltarea coronamentului sau pentru regenerare(se urmareste reintinerirea coroanei);
b)taierea ramurilor crescute din muguri dormizi, pentru a impiedica deprecierea calitatii arborilor;
c)suprimarea ramurilor uscate, partial uscate sau rupte;
d)reducerea coroanei atunci cand aceasta afecteaza acoperisurile, terasele sau peretii cladirilor, retelele tehnico-edilitare aeriene, impiedica vizibilitatea semnelor de circulatie sau iluminatul pe timp de noapte, echilibrarea arborelui, impiedica accesul auto si pietonal pe drumurile publice;

Art.14.Interventiile cu taieri de orice fel in coroana arborilor sanatosi se face numai în afara sezonului de vegetaţie, respectiv în perioada de cădere a frunzelor arborilor şi până la înmugurirea lor, în condiţiile stabilite de lege, excepţie făcând situaţiile menţionate la art.13 lit.c) si d).

V. Transportul si depozitarea materialului lemnos rezultat din lucrari de taiere arbori/arbusti

Art.16. Materialul lemnos rezultat in urma activitatilor de taiere a arborilor amplasati pe terenuri intravilane apartinand domeniului public al Municipiului Fetesti si care fac obiectul prezentului regulament, se transporta in baza avizelor si in conditiile existentei marcajului cu amprenta dispozitivului dreptunghiular, in conformitate cu normele in vigoare privind circulaţia materialelor lemnoase, cu exceptia celor mentionate la art.11(2) din prezentul Regulament.

Art.17.(1)Masa lemnoasa, rezultata in urma taierilor de arbori din spatiile verzi amplasate in intravilan, pe terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Fetesti, se va stoca temporar intr-o incinta in care este amenajata o platforma, administrata de DADPP Fetesti, aceasta platforma neavand regim de depozit, in concordata cu art.17 alin1 din Anexa la HG 470/2014, actualizata.
(2). Masa lemnoasa rezultata in urma taierilor de arbori din spatii verzi sau alte terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national amplasate in intravilan, pe terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Fetesti, in cantitatile rezultate in urma evaluarilor si a documentatiei emise de structurile silvice abilitate (aviz de insotire a materialului lemos/ alt document in conditiile art.11(2), se preda pentru stocare temporara pe platforma mentionata la alin.1, in baza unui proces verbal de predare–primire incheiat intre operatorul autorizat care a executat taierile sau in baza contractului incheiat intre societatea comerciala si reprezentantul DADPP Fetesti .
(3)Administratorul spatiului mentionat la alin.1 are obligatia verificarii datelor mentionate in avizul de insotire, potrivit normelor in vigoare privind circulaţia materialelor lemnoase.
(4)DADPP Fetesti, in calitate de administrator al platformei pentru stocare temporara a masei lemnoase are următoarele obligaţii:
a)să deţină un singur registru cu regim special pentru evidenta intrărilor-ieşirilor de materiale lemnoase şi să îl completeze la zi, odată cu intrarea sau ieşirea materialelor lemnoase;
b)să ţină evidenţa procesării materialelor lemnoase, daca au loc asemenea activitati;
c)să asigure împrejmuirea spatiului de stocare a materialului lemnos;
d)să permită controlul activităţilor reglementate în prezentele norme şi să prezinte autorităţilor de control documentele prevazute de legislatia care reglementeaza gestionarea masei lemnoase.

Art.18.Pierderea, furtul sau distrugerea documentelor materialelor lemnoase, precum şi a registrului de evidenţă a intrărilor-ieşirilor de materiale lemnoase se declară, în termen de 24 de ore de la constatare, la unitatea de poliţie cea mai apropiată sau/şi la structura teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură şi se comunică unităţii de unde au fost procurate (in conformitate cu art.23 din Hotărârea Guvernului nr.470 din 4 iunie 2014(actualizată).

VI. Dispozitii finale

Art.19.Deseurile vegetale(crengile,sistemul radicular, frunzele, rumegusul) rezultate in urma taierilor de arbori/arbusti si/sau interventiilor cu taieri de orice fel in coroana arborilor/arbustilor din spatiile verzi amplasate in intravilan pe terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Fetesti, vor fi incarcate, transportate si predate DADPP Fetesti la platforma cu regim de depozit si nu vor fi contabilizate .

Art.20.Administratorii de pieţe, târguri, oboare, burse de mărfuri în care se comercializează materiale lemnoase vândute de persoanele fizice sunt asimilaţi ca deţinători de depozite de materiale lemnoase, având aceleaşi obligaţii cu aceştia, in conformitate cu art 17(3) din Hotărârea Guvernului nr.470 din 4 iunie 2014(actualizată) pentru aprobarea Normelor referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase.

Art.21.Valorificarea masei lemnoase, rezultate din activitatile de taiere a arborilor /arbustilor din spatiile verzi amplasate in intravilan pe terenurile apartinand domeniului public al Municipiului Fetesti si care face obiectul predarii catre DADPP Fetesti, conform prezentului regulament, se realizeaza in vederea indeplinirii unor necesitati sociale ale comunitatii constand in alocarea necesarului de material lemnos(lemn de foc) prin:
-DADPP Fetesti – pentru unitatile scolare aflate in subordinea Consiliului Local al Municipiului Fetesti;
-DADPP Fetesti – pe baza documentelor emise de SPAS – Primaria Fetesti pentru persoanele defavorizate de pe teritoriul Municipiului Fetesti, potrivit prevederilor legale.
-DADPP Fetesti – pentru unitatile de cult religios de pe raza municipiului la solicitarea acestora, cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Fetesti;

VII.Sanctiuni

Art.22.(1)Constituie contraventie si se sanctioneaza incălcarea prevederilor de la art.4(1), art.5(1)lit.f, art.5(1)lit.j si art.12, în cazul persoanelor fizice se sancţionează cu amendă cuprinsă între 200 şi 500 lei şi în cazul persoanelor juridice se sancţionează cu amendă cuprinsă îintre 500 şi 1000 lei;
(2)Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor prevazute la alin.1 se fac de către agenti constatatori din randul angajatilor Poliţiei Locale Fetesti, angajaţi ai Primariei Municipiului Fetesti anume împuterniciţi prin Dispoziţii ale Primarului sau alte persoane împuternicite de către Primarul Municipiului Fetesti

Art.23(1)Contravenţiilor prevăzute la art.22(1), le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completari prin Legea nr.180/2002, cu modificările ulterioare.
(2)Sumele provenite din amenzi se fac venit la bugetul local .
(3)Contravenientul poate achita jumătate din minimul amenzii prevăzute în termen de cel mult 48 de ore de la data comunicării procesului-verbal, agentul constatator fiind obligat sa faca aceasta menţiune expresă in procesul verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei.
(4)Contravenienţii sunt obligaţi să repare în natură sau prin echivalent bănesc toate prejudiciile materiale produse prin încălcarea prezentului regulament şi consemnate ca atare în procesul verbal de constatare si sanctionare a contraventiei ori anexele la acesta.
Anexa 1, Anexa 2 sI Anexa 3 fac parte integrantă din prezentul Regulament.

Director
Dragos Viorel Serban

Mai Multe Articole