Regulament de organizare şi funcţionare a Sălii de sport din municipiul Fetesti, str. Jandarmeriei nr.1

CAPITOLUL I – DISPOZIŢII GENERALE

Art.1 Regulamentul de organizare şi funcţionare a Sălii de sport din municipiul Fetesti, str. Jandarmeriei, denumit în continuare regulament, cuprinde norme privind organizarea şi funcţionarea sălii de sport în conformitate cu Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi Legea educaţiei fizice şi a sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.2 Respectarea regulamentului este obligatorie pentru responsabilul sălii de sport, pentru personalul de îngrijire şi curăţenie, pentru profesori, elevi, părinţi, sportivi, spectatori şi orice alte persoane care vin în contact cu funcţionarea sălii de sport.
Art.3 Sala de sport face parte din domeniul public al municipiului Fetesti.
Art.4 În sala de sport se vor desfăşura numai activităţi cu caracter sportiv. În mod excepţional, cu aprobarea specială a primarului si, dupa caz, prin Hotarari ale Consiliului Local al municipiului Fetesti, în incinta sălii se pot organiza unele activităţi de interes public.
Art. 5 Obiectivele funcţionării sălii de sport sunt:
a) deservirea unităţilor de învăţământ de pe raza oraşului în realizarea planului-cadru de învăţământ, conform unui orar prestabilit, precum şi desfăşurarea unor competiţii sportive şcolare de interes local, judeţean sau naţional.
b) deservirea activităţilor în interesul comunităţii, aprobate de comisia de specialitate din cadrul Consiliului local al municipiului Fetesti şi avizate de primar.
c) sprijinirea activităţii cluburilor şi asociaţiilor sportive înregistrate pe teritoriul municipiului Fetesti, în procesul de educaţie şi formare sportivă a tineretului
d) în perioadele rămase neacoperite de activităţile menţionate la lit. a, b, şi c ale prezentului articol, sala de sport va funcţiona pentru deservirea, conform planificării, a cerinţelor ocazionale ale sportului de masă.
În acest caz se va percepe o taxă de utilizare a sălii de sport, taxa ce va fi supusa aprobarii Consiliului Local Fetesti.
Planificarea, denumită în continuare orar de funcţionare, se va întocmi de administratorul sălii de sport de comun acord cu solicitanţii.

CAPITOLUL II – ADMINISTRAREA SĂLII DE SPORT

Art. 6 Administrarea şi asigurarea cadrului necesar în vederea desfăşurării în bune condiţii a activităţilor specifice sălii de sport se face de către Directia de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti prin Serviciul Administrare Parcuri, Spatii Verzi, Baze Sportive si de Agrement, unitate din subordinea Consiliului Local Fetesti.
În acest sens, prin hotararea Consiliului Local Fetesti, primarul municipiului Fetesti, va dispune exclusivitatea administrarii sălii de sport catre Directia de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti .
Art. 7 Directorul Directiei de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti prin Serviciul Administrare Parcuri, Spatii Verzi, Baze Sportive si de Agrement, va desemna personalul responsabil cu administrarea sălii de sport şi personalul de îngrijire şi curăţenie
Art. 8 Toate activităţile desfăşurate în sala de sport vor fi coordonate şi controlate de către persoana responsabilă cu administrarea sălii de sport, împuternicită prin decizia directorului Directiei de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti
Art. 9 Persoana responsabilă cu administrarea sălii de sport îşi exercită activitatea în conformitate cu fişa postului, întocmită de seful Serviciului Administrare Parcuri, Spatii Verzi, Baze Sportive si de Agrement din cadrul Directiei de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti, în baza legislaţiei în vigoare şi a prezentului regulament.
Art. 10 Persoana responsabilă cu administrarea sălii de sport răspunde de:
a) gestionarea inventarului sălii de sport
b) folosirea eficientă şi în conformitate cu prezentul regulament a sălii, anexelor, şi materialelor din dotare
c) respectarea programului de lucru şi a orarului în sala de sport
d) respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare şi a prezentului regulament de către utilizatori
e) respectarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor, a normelor de protecţia muncii
f) achiziţionarea materialelor necesare bunei funcţionări în sală
g) gestionarea timpului de lucru a personalului de îngrijire şi deservire din subordine h) completarea la timp a documentaţiei sălii (orarul sălii, registrul de evidenţă, inventarul sălii, procesele verbale de predare-primire, fişele de protecţia muncii şi P.S.I., rapoarte de activitate la solicitarea primarului, alte documente în conformitate cu legislaţia în vigoare).
Art. 11 Îndatoririle persoanei responsabile cu administrarea sălii de sport sunt:
a) asigurarea funcţionării sălii de sport, a anexelor, a materialelor, aparatelor şi a mijloacelor din dotare
b) întocmirea, afişarea şi respectarea orarului sălii
c)întocmirea şi semnarea proceselor-verbale de predare-preluare a sălii, cu profesorii de educaţie fizică şi reprezentanţii utilizatorilor
d) asigurarea materialelor şi mijloacelor necesare funcţionării sălii
e) asigurarea condiţiilor de protecţia muncii, PSI, şi cele prevăzute de prezentul regulament
f) publicarea către utilizatori a prevederilor normelor de protecţia munci, PSI şi a celor ale prezentului regulament
g)constatarea producerii pagubelor şi stricăciunilor, identificarea autorilor şi solicitarea remedierii acestora către cei care le-au produs
h) completarea la timp a registrului de evidenţă, a proceselor verbale de predare-primire şi a celorlalte documente prevăzute de art. 10, lit. h) din prezentul regulament
i) coordonarea şi controlul activităţii personalului de îngrijire şi de deservire din subordine
j) participarea activă la organizarea unor programe, concursuri şi competiţii sportive la care este solicitat de către Consiliul local sau Primăria municipiului Fetesti
k) loialitate faţă de locul de muncă,
l) păstrarea secretului de serviciu
m) interesul pentru o muncă de calitate
n întocmirea de rapoarte de activitate la solicitarea primarului
o) alte atribuţii cu care este însărcinat în scris sau verbal de către directorul DADPP si/sau primarul municipiului Fetesti
Art. 12 Îndatoririle ce cad în sarcina Directiei de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti sunt:
a) participă la elaborarea coordonarea bugetului alocat pentru dezvoltarea, funcţionarea şi întreţinerea sălii de sport
b) îndrumă, coordonează, realizează şi controlează activităţile administrativ-gospodăreşti desfăşurate în vederea bunei funcţionări
c) solicită Consiliului local sau Primăriei municipiului Fetesti, aprobarea acelor cheltuieli care vizează conservarea patrimoniului, modernizarea bazei materiale, reparaţii şi păstrarea funcţionalităţii
d) supraveghează şi controlează direct sau indirect, prin delegat, toate activităţile care se desfăşoară în incinta sălii
e) participă direct la elaborarea fişei postului şi la evaluarea personalului angajat de întreţinere şi deservire din subordine
f) încheie contracte tip abonament lunar de chirie pentru activităţile sportive de masă
Art. 13 Drepturile persoanei responsabile cu administrarea sălii de sport sunt:
a) cele prevăzute în contractul individual de muncă şi de legislaţia în vigoare din domeniu b) controlul şi evaluarea tuturor activităţilor desfăşurate în sală
c) eliminarea din sală a persoanelor, echipelor şi utilizatorilor care nu respectă legislaţia în vigoare şi prevederile prezentului regulament
Art. 14 Programul de lucru al persoanei responsabile cu administrarea sălii de sport este conform fişei postului şi a orarului de funcţionare. În absenţa sa, seful Serviciului Administrare Parcuri, Spatii Verzi, Baze Sportive din cadrul DADPP Fetesti va desemna alta persoana responsabilă cu administrarea sălii de sport, în scris sau verbal, pentru asigurarea funcţionării sălii.
Delegatul va răspunde de inventarul sălii de sport, de respectarea orarului de funcţionare şi a prevederilor prezentului regulament.

CAPITOLUL III – PERSONALUL DE ÎNGRIJIRE ŞI DESERVIRE

Art. 15 Personalul de îngrijire şi deservire este în subordinea directă a persoanei responsabile cu administrarea sălii de sport.
Art. 16 Responsabilităţile, îndatoririle şi drepturile personalului de îngrijire şi deservire sunt prevăzute în contractul individual de muncă şi fişa postului.
Art. 17 Programul de lucru al personalului de îngrijire şi deservire este de 40 ore/săptămână, programat de persoana responsabilă cu administrarea sălii de sport, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

CAPITOLUL IV – ORARUL DE FUNCŢIONARE A SĂLII DE SPORT

Art. 18 Orarul de funcţionare va fi întocmit săptămânal de către persoana responsabilă cu administrarea sălii de sport, prin acordul comun cu solicitanţii şi va fi afişat în fiecare zi de luni la orele 8,00.
La întocmirea orarului se vor lua în considerare următoarele:
a) sala de sport va funcţiona zilnic între orele 8,00 – 22,00
b) programarea competiţiilor sportive şcolare cu caracter local, sectorial, judeţean, zonal sau naţional
c) în zilele de şcoală, între orele 8,00 – 16,00, în mod prioritar se vor desfăşura orele de educaţie fizică şi activităţi sportive şcolare, conform orarului prestabilit
d) în zilele de lucru, între orele 16,00 – 20,00, în mod prioritar, se vor programa activităţile cluburilor şi asociaţiilor sportive de pe raza municipiului Fetesti
e) cadrele didactice şi antrenorii care desfăşoară activităţi în sala de sport, pe perioada activităţii răspund de: păstrarea funcţionalităţii sălii, a anexelor, a aparatelor şi mijloacelor din dotare, de respectarea de către elevi şi sportivi a prevederilor prezentului regulament, a normelor legale în vigoare de etică şi conduită socială
f) în orele rămase neacoperite de activităţile prevăzute de lit. b, c şi d ale prezentului articol, sala de sport şi anexele se pot da în folosinţă pentru sportul de masă, în funcţie de solicitări, activităţi pentru care se vor percepe taxe de utilizare
g) în zilele de luni – vineri, între orele 18,00 – 22,00, sâmbăta şi duminica între orele 8,00 – 22,00, se vor programa cu prioritate activităţi sportive de masă (fotbal, tenis de masă, tenis de câmp, gimnastică sportivă, de întreţinere sau de recuperare, ş.a.)pentru care se vor percepe taxe de utilizare . Includerea ulterioară întocmirii orarului de funcţionare a unei activităţi este posibilă numai în orele neacoperite de alte activităţi, programate în baza înţelegerii comune cu solicitantul. Această activitate, imediat după fixarea ei, va fi trecută în orarul de funcţionare al săptămânii respective şi va fi afişat. Modificarea orarului, reprogramarea unor activităţi se poate realiza de comun acord cu solicitantul în cauză, cu condiţia neafectării altor activităţi programate în prealabil.
Art. 19 Orarul de funcţionare stabilit şi afişat are caracter obligatoriu şi trebuie respectat de către persoanele care utilizează sala de sport, indiferent de statutul lor în acest domeniu.

CAPITOLUL V – CONDIŢIILE DE UTILIZARE A SĂLII DE SPORT

Art. 20 Sala de sport poate fi utilizată, conform orarului de funcţionare, pentru desfăşurarea activităţilor sportive de către următoarele categorii de persoane:
a) preşcolarii şi elevii din sistemul de învăţământ şi de educaţie
b) sportivii asociaţiilor şi cluburilor sportive înregistrate
c) asociaţii nonguvernamentale care funcţionează pe teritoriul municipiului Fetesti
d) persoane fizice şi juridice din oraş.
Art. 21 Utilizatorii prevăzuţi la art. 20 lit. a) şi b) din prezentul regulament, au acces în sală numai în prezenţa cadrului didactic sau a antrenorului.
În aceste situaţii, cadrele didactice şi antrenorii răspund de acţiunile şi faptele acestora. Utilizatorii prevăzuţi la art. 20 lit. c) şi d) din prezentul regulament, au acces în sală numai dacă prezintă chitanţa de achitare a taxei de utilizare, aprobarea primarului sau imputernicitului acestuia sau achită persoanei desemnate cu administrarea salii de sport contravaloarea taxei de utilizare.
Solicitanţii prevăzuţi la art. 20 lit. c) şi d) din prezentul regulament vor întocmi un tabel nominal cu membrii echipelor care vor participa la activităţile sportive (maxim 30 persoane).
Art. 22 Taxele de utilizare sunt:
a) 70 lei/oră în cazul activităţilor sportive pe echipe (fotbal, handbal, volei, baschet, tenis de câmp, tenis cu piciorul, etc.)
b) 10 lei/oră/persoană în cazul activităţilor individuale sau pe perechi (tenis de masă, gimnastică de întreţinere sau de recuperare).
În situaţia în care pentru desfăşurarea activităţii sportive este necesară folosirea sistemului de iluminat se percepe o taxă suplimentară de 10 lei/oră.
Pentru activitatile sportive care se deruleaza in perioada 1 noiembrie – 1 aprilie sau cand temperatura ambientala coboara in termometru sub 10 grade C, este necesara folosirea sistemului de incalzire, pentru care se percepe o taxa de 20 lei/ora .
Solicitanţii pot beneficia de abonamente lunare, de comun acord cu persoana responsabilă cu administrarea sălii de sport. Abonamentele se pot solicita pentru perioade minime de 4 ore/lună şi maxime de 16 ore/lună.
În cazul abonamentelor se acordă o reducere de 20% din taxele de utilizare prevăzute la alin. 1 lit. a) şi b) din prezentul regulament.
Art. 23 Utilizatorii, indiferent de statutul lor (elevi, cadre didactice, antrenori, sportivi de performanţă sau de masă, spectatori) sunt obligaţi:
a) să respecte prevederile legale în vigoare, normele de conduită şi etică socială şi prevederile prezentului regulament
b) să respecte întocmai orarul de funcţionare a sălii
c) să folosească echipamentul curat şi adecvat activităţii, cu utilizare exclusiv în acest sens
d) să folosească sala, anexele şi dotările în conformitate cu destinaţia lor
e)să nu perturbe activităţile celorlalţi utilizatori.
Art. 24 Fumatul şi consumul băuturilor alcoolice în sala de sport şi anexele acesteia sunt strict interzise.
Art. 25 Accesul persoanelor în stare de ebrietate în sala de sport şi anexele acesteia este strict interzis.
Art. 26 Accesul publicului în sala de sport este permis numai pe intrarea principală, până la gardul de protecţie, doar cu acceptul celui ce utilizează sala de sport.
Art.27 Accesul utilizatorilor in sala de sport se face pe intrarea principala spre vestiare .

CAPITOLUL VI – DISPOZIŢII FINALE

Art. 28 Prezentul regulament intră în vigoare o dată cu aprobarea lui prin hotărâre a Consiliului Local al municipiului Fetesti.
Art. 29 Taxele de utilizare pot fi revizuite şi modificate prin hotărâre a Consiliului Local al municipiului Fetesti şi vor face parte integrantă din prezentul regulament.
Sumele incasate se vor constitui venituri in bugetul DADPP Fetesti si vor fi cheltuite cu aceiasi destinatie pentru administrarea salii de sport .
Art. 30 Modificarea prezentului regulament se poate face ori de câte ori se consideră necesar.
Art. 31 Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului regulament se încredinţează spre administrare Directiei de Administrare a Domeniului Public si Privat Fetesti, Sala de sport din municipiul Fetesti, str. Jandarmeriei nr.17 .

Mai Multe Articole